The Dutch Media Group (TDMG)
TDMG (The Dutch Media Group) is een in Rotterdam gevestigd contentmanagementbureau dat zich focust op het creëren van videocontent en diverse televisieformats.
Wat doet The Dutch Media Group?
The Dutch Media Group maakt inhoudelijke televisieprogramma’s voor diverse commerciële zenders van de Nederlandse televisie, waaronder SBS6, RTL 4, RTL 7 en businesszender RTL Z. Hiermee zijn ze verantwoordelijk voor het maken van kwalitatieve televisie-uitzendingen, waarin succesverhalen van nationale én internationale ondernemers worden gedeeld. Het gaat hierbij om zogenoemde daytime-programma’s die overdag worden uitgezonden.
Dennis, oprichter en eigenaar van TDMG is verantwoordelijk voor de salesafdeling binnen het bedrijf. Daarnaast houdt hij zich ook bezig met de invulling van de zendtijd. “Een televisiezender besteedt liever geen tijd aan het vinden van opvulling voor deze programma’s. Daarom besteden ze het uit. Wij vullen deze zendtijd met door ons gemaakte videocontent.”
Breed scala aan formats
Het contentmanagementbureau biedt momenteel een zevental televisieprogramma’s aan, maar er staan meer op de planning. Zo staan de inspirerende succesverhalen uit de ondernemerswereld centraal in het RTL Z-programma ‘De Barometer’ en reizen de presentatoren van het RTL 4-programma ‘Onderweg naar de Regio’ stad en land af om een bezoek te brengen aan de lokale ondernemers.
Er wordt impact gemaakt op de kijkers door middel van kwalitatieve videocontent. Deze impact creëert TDMG door de boodschap van de klant te vertalen naar een sterk verhaal waarin de expertise en visie op de huidige ontwikkelingen in de regio of sector naar voren komen.
De groei van TDMG
The Dutch Media Group groeit snel en denkt graag mee in de ontwikkelingsgang en toekomstplannen van de klant. Daarom creëert het contentmanagementbureau naast televisie-items ook professionele bedrijfsfilms, promotievideo’s, dronevideo’s, radiocommercials en zakelijke podcasts. In samenspraak met de klant wordt er besloten welke vorm van content het beste aansluit bij de organisatie. Er wordt gekeken welke doelstellingen het bedrijf wil behalen en op welke manier de doelgroep optimaal bereikt kan worden.
Opgericht door drie vrienden
The Dutch Media Group is in 2017 opgericht voor drie vrienden: Dennis, Jelle en Nick. Zij werkten voorheen ook als programmamakers en besloten om voor zichzelf te beginnen door een eigen contentmanagementbureau op te richten. “We begonnen met het format ‘How it’s Done’, dat lijkt op ‘How It’s Made’ op Discovery Channel. Dit sloeg goed aan omdat we voor een lagere prijs konden produceren dan gemiddeld.” Binnen een korte tijd groeide The Dutch Media Group uit tot één van de grootste bureaus binnen de videocontent in Nederland.
Eigen productieafdeling
Wat TDMG onderscheidend maakt is de samenwerking met Dutch Content Productions; een aangesloten productiehuis. Ervaren en gedreven videospecialisten werken hier aan de producties van de diverse tv-programma’s en andere soorten videocontent. “Ons voordeel is dat we alles in eigen beheer hebben. De verkoop van het format én de productie van de videocontent.” Dat betekent dat The Dutch Media Group aan de meeste aanvragen kan voldoen. Zo worden er met regelmaat specifieke verzoeken ingediend. Denk bijvoorbeeld aan een opnamelocatie in het buitenland. “We hebben een keer een item gemaakt in China. Dat was een fantastisch project. We hoeven niet vaak nee te verkopen.”