De Nationale Onderwijsgids
De Nationale Onderwijsgids is een autoriteit binnen de onderwijsbranche waar allerlei onderwijsgerelateerd nieuws te vinden is. Denk hierbij aan actualiteiten, blogs, interviews en vacatures.
Hét platform voor nieuws uit de onderwijsbranche
De Nationale Onderwijsgids is goed in wat ze doet. En dat is het creëren van relevante content voor de onderwijsbranche. Dit doen zij al jaren en dat is succesvol. De Nationale Onderwijsgids heeft een redactie die elke dag hard werkt om het laatste nieuws te schrijven en online te zetten. Het doel is om de kern van het nieuws kort en bondig over te brengen. Wil je meer weten, dan worden er verschillende achtergrondartikelen en interviews gepubliceerd op de website. Tevens werkt de Nationale Onderwijsgids samen met zzp’ers, nieuwspartners en bedrijven die mee willen werken aan win- en bedankacties, zoals VVV Nederland. Deze organisatie stelt zich regelmatig beschikbaar om acties op te zetten.
Groot bereik
De Nationale Onderwijsgids bestaat sinds 2009 en heeft in de loop der jaren een behoorlijk bereik opgebouwd op de verschillende kanalen. Het platform trekt maandelijks 130.000 bezoekers. Dit komt neer op meer dan 4.000 tot 4.500 bezoekers per dag. Ook de sociale media kanalen van de Nationale Onderwijsgids zijn drukbezochte kanalen. Via Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram volgen ruim 160.000 betrokken mensen het laatste onderwijsnieuws. De website en de sociale media kanalen hebben samen een totaalbereik van 16.500.000 per maand.
Advertentieruimte op het Nationale Onderwijsgids-platform
Het grote bereik van het platform maakt de Nationale Onderwijsgids een interessante speler in de advertentiemarkt. Bovendien wordt er via dit platform een specifieke doelgroep aangesproken. Dit zijn namelijk mensen die geïnteresseerd zijn in onderwijs, zowel de consument als de professional. MediaGarant is mediapartner van de Nationale Onderwijsgids en biedt advertentiemogelijkheden. Er zijn verschillende advertentiemogelijkheden. Denk hierbij aan het plaatsen van een webvertorial, vacature, banner, agendapunt of evenement, blog, bedrijfspresentatie of verschillende sociale media berichten.
Ontstaan Nationale Onderwijsgids
In 2009 bedacht de oprichter van de Nationale Onderwijsgids dat er online veel branchegerelateerd nieuws te vinden is, maar dat dat allemaal verspreid is over het internet. Een nieuwsitem hier, achtergrondinformatie daar, op een andere website de onderwijsvacatures. Hij vond het een slim idee om alle nieuws en informatie te bundelen en te presenteren op één platform. Dat werd de Nationale Onderwijsgids. Nu is een geïnteresseerde met één bezoekje aan het platform up-to-date over alles wat er speelt binnen het onderwijs.