Leo Houkamp
Meester in de rechten Leo Houkamp (Rotterdam, 1959) is oprichter en directeur van TV Media Partners. Hij bedenkt en produceert televisieprogramma’s voor onder meer RTL en SBS in Nederland en voor Kanaal Z in België. Hij stuurt de organisatie dagelijks aan en houdt nauwgezet toezicht op het naleven van het businessmodel. Als gepassioneerde entrepreneur is Houkamp ook hotelier in Nederland en Thailand. Daarnaast is hij auteur van diverse boeken en tv documentaires over hoe succes is te manifesteren, de 7 stappen naar succes en organiseert hij events, waaronder Leo’s borrel.
TV Media Partners
In 2000 begon Leo Houkamp als tv-producer. Twee jaar later richtte hij TV Media Partners op. Daar is hij nu tv-producent, directeur en ceo. Houkamp: “Nadat ik eerst een regionale tv-zender had opgezet, ben ik voor de grote landelijke broadcasters in Nederland en België gaan produceren.” Als medeontwikkelaar bedacht hij in 20 jaar tijd vele formats voor tv-programma’s, waaronder Altijd Jong, De Succesfactor, Shopping & Lifestyle, Verbouwingstrends en De Arbeidsmarkt.
Succesvolle mediaconcepten
TV Media Partners ontwikkelt op een breder niveau dan voor landelijke televisie alleen. Leo Houkamp: “TV Media Partners biedt meerdere multi-mediaconcepten. We creëren ook online content en we ondersteunen bedrijven bij hun social media campagnes. Wij produceren bedrijfsfilms waarin bedrijven zichzelf, hun mensen en hun activiteiten op een gewenste manier aan de juiste doelgroep kunnen presenteren. Daarbij produceren we niet alleen programma’s voor de Nederlandse markt; we doen dit bijvoorbeeld ook voor het Vlaamse Kanaal Z. Meer dan 1500 bedrijven en organisaties hebben zich onder de aandacht weten te brengen bij hun doelgroepen.”
TV Mediapartners is gehuisvest in een pand van 800 vierkante meter op het Rotterdamse Schouwburgplein, de eigen opnamestudio ‘Studio Schouwburgplein’ beslaat een niet geringe 400 vierkante meter. “Wij nemen onze nieuwe programma’s hier semi-live op,” vertelt Houkamp.
Webinars, bedrijfsfilms en pitches
Daarnaast maakt de producent infomercials. Houkamp legt uit: “Die kun je zien als een combinatie tussen commercie en informatie. En dan bieden we ook nog non-spot advertising aan. Dit houdt in dat we ervoor zorgen dat bedrijven als expert kunnen aanschuiven in tv-programma’s, waarbij ze hun product op een weinig in het oog springende manier in beeld brengen. Ze komen zo als deskundige te boek te staan en krijgen tegelijkertijd de mogelijkheid om op slimme en gerichte wijze te adverteren.” Ook kunnen bedrijven in de professionele tv-studio van TV Mediapartners webcasts, webinars of pitches opnemen. Dit geldt zowel voor tv-opnames als voor audio-opdrachten.
Hotelier en auteur
Meervoudig ondernemer Leo Houkamp is een door de wol geverfde zakenman. Voor hij zijn activiteiten in de mediawereld ontplooide, had hij een kledingketen met uiteindelijk een veertigtal winkels verspreid over het hele land. Momenteel is hij – naast ceo van TV Media Partners – ook de eigenaar van drie hotels. In het centrum van Rotterdam zijn dit Euro Hotel Centrum en Grand Hotel Central, en hij bezit een hotel in Phuket (Thailand).
Leo Houkamp is ervan overtuigd dat iedereen succesvol kan zijn. Succes is maakbaar. Hij helpt mensen ook graag om dit te worden. Reden om Succes in 7 stappen en De Succesfactor te produceren voor respectievelijk RTL 4 en RTL 7. Vervolgens vertaalde Houkamp zijn televisieformats naar twee boeken: Succes in 7 stappen en Ontdek je succesfactor.
Organisator
Vanuit TV Media Partners organiseert Leo Houkamp evenementen, zoals awardshows, beurzen en feesten. Doordat TV Media Partners naast de productie de registratie op zich neemt, kunnen deze via verschillende kanalen worden uitgezonden. Bijvoorbeeld op tv of internet, en via een usb-stick. Ook organiseert de serial entrepreneur Leo’s Borrel. Een exclusieve high-class vrijdagmiddagborrel in de Rotterdamse Villa Thalia, waar succesvolle dertigplussers in een ongedwongen sfeer kunnen netwerken.