ChipSoft

ChipSoft

ChipSoft houdt zich bezig met het ontwikkelen van software voor de zorgsector. Met zo’n 1000 medewerkers in dienst weet ChipSoft erin te slagen om een familiare sfeer te behouden. De warmte is van begin tot op het heden nog steeds voelbaar en wordt versterkt door interne evenementen. Een van de belangrijke pijlers van de organisatie is kennisdeling en persoonlijke ontwikkeling. Zo heeft ChipSoft een interne academie en persoonlijke opleidingsbudgetten voor alle medewerkers, ook worden er regelmatig (medische) kennissessies verzorgd. Wat het bedrijf onderscheidt, is niet alleen de familiaire cultuur en betrokkenheid van langdurige medewerkers, maar ook de bijdrage die wordt geleverd aan efficiëntere zorgprocessen voor zorgverleners.

Bedrijfscultuur ChipSoft

Het hart van de bedrijfscultuur van ChipSoft wordt versterkt door kernwaarden zoals een familiegevoel, vitaliteit, impact maken in de zorg, en het stimuleren van inhoudelijke ontwikkeling en zelfontplooiing van medewerkers. ‘We hebben een no-nonsense cultuur met een platte organisatiestructuur waarbij de directie op een laagdrempelige manier benaderbaar is. Iedereen kan naar binnen lopen en met 1000 medewerkers in dienst wordt er veel  warmte uitgestraald. ‘Zelfs huisdieren zijn, natuurlijk in overleg met directe collega’s, welkom’. vertelt Myrthe, hoofd recruitment van ChipSoft. Het bedrijf biedt haar medewerkers flexibiliteit en diverse ontwikkelingsmogelijkheden aan zoals flexibele werkregelingen.

Impact maken op de zorg

De zorgsector staat voor de uitdaging de zorg voor de toekomst goed, toegankelijk en betaalbaar te houden. ‘Met de software van ChipSoft worden zorgprocessen efficiënter voor zorgverleners. Op deze manier maken we echt impact en ondersteunen we bij de uitdagingen die er in de gezondheidszorg liggen. “In de gesprekken die ik voer met kandidaten is dit vaak onderwerp van gesprek. De nadruk ligt op de daadwerkelijke impact die je kunt hebben in de zorgsector. Het is heel mooi en dankbaar werk’, vertelt Myrthe.

Teamwork en vooruitgang

Bij Chipsoft wordt de samenwerking aangemoedigd door onder andere het organiseren van interne activiteiten, teamuitstapjes en projectmatige samenwerking. Myrthe vertelt: ‘Onze evenementen zijn meer dan feestjes;  het is een samenkomst van ideeën en betrokkenheid. Collega’s delen hun expertise en enthousiasme voor daar waar ze mee bezig zijn wat zorgt voor een unieke verbinding tussen de afdelingen’. Naast de interne activiteiten worden er ook andere ‘Get Togethers’ georganiseerd. Zo worden er verschillende sporttoernooien of culturele uitjes georganiseerd. Deze Get Togethers worden enorm gewaardeerd. Zodra de inschrijving opent zien we dat deze altijd binnen een dag vol geboekt zijn, vertelt Myrthe. Met bijeenkomsten als deze wordt het familiegevoel versterkt. Naast teambuilding staat de professionele ontwikkeling van de medewerkers centraal. ChipSoft werkt dan ook samen met universiteiten en hogescholen om onder andere gastcolleges beschikbaar te stellen voor haar medewerkers. Actieve betrokkenheid bij de inhoud van de opleidingen wordt gestimuleerd binnen het bedrijf.

Vitaliteit

Vitaliteit is niet alleen een onderdeel van de bedrijfscultuur, maar vormt een fundamentele kernwaarde die door de hele organisatie is geweven. Deze waarde komt niet alleen tot uiting in de dagelijkse werkzaamheden, maar strekt zich, zeker op de locatie in Amsterdam, waar het meerendeel van de medewerkers werkt, ook uit naar het bedrijfsrestaurant. Hier wordt een gevarieerd aanbod van gezonde maaltijden aangeboden. Daarnaast hebben we ChipSoft een gezondheids- en welzijnprotocol, met speciale aandacht voor een toegewijde vertrouwenspersoon die ondersteuning biedt bij mentale gezondheidskwesties, vertelt Myrthe. Ook is er een  interne sportschool en vitaliteitscoaches, die niet alleen fitnessadvies verstrekken maar ook voedingsadvies en persoonlijke training aanbieden. Daarnaast kunnen medewerkers ook hun persoonlijke opleidingsbudget benutten voor trainingen zoals burn-out preventie. Het managementteam neemt ook het initiatief om teamleiders te trainen in signalering, talentmanagement en verbeterde gespreksvaardigheden, met als doel vroegtijdige herkenning en aanpak.

Een gezonde en groene aarde voor iedereen

ChipSoft zet zich ook in voor goede doelen. Zo is het bedrijf trotse partner van Trees for All. Dit is een een Nederlandse non-profitorganisatie die zich inzet voor een bosrijke wereld. De organisatie plant bomen, zowel in Nederland als daarbuiten. Ook speelt het een cruciale rol in het vergroten van het bewustzijn over het belang van bomen. Via donaties aan Trees for All worden wereldwijd nieuwe bossen aangelegd en bestaande bossen hersteld.

ChipSoft-bos

ChipSoft heeft een eigen bos aan laten leggen. Zo hebben zij 20.000 bomen gedoneerd via Trees for All. Dit initiatief verbetert de leefomstandigheden, zowel nationaal als internationaal en draagt bij aan een positieve invloed op het klimaat en de diversiteit van flora en fauna.

Bij ChipSoft ontvangen zowel de huidige als nieuwe werknemers een persoonlijk certificaat van de boom die namens hen wordt geplant in het ChipSoft-bos. Dit initiatief wordt ook wel ‘Trees for All Chippies‘ genoemd. Ook vertrekkende collega’s ontvangen als waardering voor hun tijd bij ChipSoft een extra boom in dit bos. Hans Mulder, CEO bij ChipSoft: “Samen naar een heel groot ChipSoft-bos! Dat is wat wij de komende jaren óók gaan doen. Heel bewust en met elkaar. Met alle collega’s, klanten en partnerorganisaties. Ik verheug me op de samenwerking”.

Al met al is ChipSoft niet zomaar een bedrijf; het is een community waar warmte, kennisdeling, vitaliteit en duurzaamheid hand in hand gaan. En het is een bedrijf waar elke medewerker wordt aangemoedigd om zijn of haar unieke bijdrage te leveren aan het gezamenlijke succes.