De Nationale Zorggids

De Nationale Zorggids

De Nationale Zorggids is een online platform waarop het nieuws, artikelen en vacatures gerelateerd aan de zorgsector worden gepresenteerd. Het platform is voor iedereen toegankelijk; voor zowel consumenten als zorgprofessionals.

Verschillende beroepsgroepen

De Nationale Zorggids heeft een breed publiek binnen de zorg. Daarom is de website onderverdeeld in verschillende beroepsgroepen zoals kraamzorg, jeugdzorg, ouderenzorg, gehandicaptenzorg, GGZ, ziekenhuizen, zorgpersoneel en zorgverzekering. Zo zijn de nieuws- en achtergrondartikelen specifiek terug te vinden. Naast het laatste nieuws, biedt de Nationale Zorggids ook de zorgagenda. Daar worden zorggerelateerde evenementen en activiteiten vermeld. Ook is er een pagina met alle vacatures in de zorg, zijn er blogs, interviews en acties. Zo kan de bezoeker van de Nationale Zorggids gericht opzoek binnen de website.

Nationale Zorggids autoriteit binnen de zorgsector

Omdat de Nationale Zorggids niet alleen algemeen zorgnieuws biedt, maar ook specifieke achtergrondartikelen gefocust op een bepaalde tak binnen de zorg, trekt de website veel bezoekers. Gemiddeld bezoeken 4.500 mensen per maand het online platform. Daarbij wordt er ook gebruik gemaakt van sociale media, zoals LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Samen hebben deze kanalen 140.000 volgers. In totaal bereikt de Nationale Zorggids per maand 27.100.000 mensen. Dit maakt de Nationale Zorggids een autoriteit binnen de zorgsector. En dat is niet onopgemerkt gebleven, want de website is genomineerd voor Website van het Jaar 2021.

Interessant advertentiekanaal

Het bereik van de Nationale Zorggids is voornamelijk branche specifiek. Dit maakt de website een interessante advertentiepartner. Adverteren op de website van de Nationale Zorggids betekent namelijk dat er een specifieke doelgroep bereikt kan worden. Ook voor partijen die adverteren bestaan er mogelijkheden. Een mediapakket kan bijvoorbeeld bestaan uit een combinatie van een advertorial, vacature, interview, achtergrondartikel, blog, event of een post op sociale media.

Weinig concurrentie

De Nationale Zorggids biedt nieuws en informatie aan voor de verschillende takken binnen de zorgsector, waardoor ze zich hebben gevormd tot een autoriteit binnen de zorg. Dat betekent ook dat er weinig concurrentie is die op ditzelfde niveau zorgnieuws en informatie kan bieden. Het bedrijf beschikt over een ervaren redactie die zich dagelijks bezighoudt met het verzamelen van informatie en ervoor zorgt dat deze informatie zo goed mogelijk verwerkt wordt in een nieuwsitem, artikel of blog.